Sider

lørdag 26. februar 2011

Hettekjole med rund lomme

I dag har jeg sydd ferdig nok et langtidsprosjekt: Tåkegrønn fleecekjole med hette og rund lomme. Ideen til den runde lommen fikk jeg fra Marit superkreativ som hadde sydd rund lomme på en barnegenser. Saken var bare den at jeg var imponert over at hun hadde turt å klippe hull i genseren for å lage rund lomme. Etter mye spekulering på hvordan dette var løst hadde jeg det klart og det var egentlig bare å sette saksa i kjolen. Akkurat da var det at det kom for en dag at Marit superkreativ hadde sydd lomma utenpå stoffet og slett ikke klippet hull. Altså et påskudd til å vente litt til med fullføringen.Siden jeg kun syr en søm i ny og ne og helst på lørdager tok det sin tid. Men i dag hugget jeg løs med saksen og gav meg ikke før den var absolutt ferdig. Bortsett fra at fargen slett ikke er min ble jeg bittelitt fornøyd.



Jeg har lært to nye ting: 1. Konsturere hette 2. Klippe hull i ferdig kjole

Spørsmålet er om den vil bli brukt siden fargene er alt for slappe etter min smak. Time will show. God til hjemmebruk er den i det minste.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...